۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

دیش آفست یا معمولی




با سلام:
مبحث این پست در مورد مقایسه دیش آفست و معمولی هست و سعی دارم که این ٢ را با هم مقایسه کنم و مزیت و نکات منفی هر کدام را بیان کنم زیرا این سئوال برای خیلی ها پیش میاد که آیا فرقی با هم دارند یا خیر؟
ابتدا می پردازم به دیش آفست:





همانطور که در شکل بالا مشاهده می کنید این نوع دیش که اکثرا در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و جدیدا هم در ایران اولین نکته ای که به چشم می آید ظاهر زیبای این نوع از دیشهاست بر عکس ظاهر زشت دیشهای معمولی اما این یکی از آن موارد است این دیش همانطور که می بینید تقریبا بیضی شکل است و به همین علت کانونش با دیشهای معمولی تفاوت دارد .
دیشهای معمولی یک کانون دارند آن هم در مرکز دیش اما دیش آفست دارای ٢ کانون است یکی در بالا و دیگری در پایین اگر تک میله نگهدارنده فیتور را از پایین ببندیم محل نصب ال ان بی میشود کانون پایینی و اگر میله را از بالا ببندیم می شود کانون شماره ٢ که با توجه به این ٢ نوع حالت نصب دیش هم تفاوت بسیاری دارد ولی من به شخصه اکثرا از کانون پایین استفاده می کنم که در آینده در مورد نصب آفست یک پست جدا خواهم نوشت. یکی از مزایای این دیش ساخت استاندارد و محاسبه شده آن است به همین دلیل کار را برای ما در موقع نصب بسیار آسان می کند مثلا دیگر لازم نیست که فاصله کانونی را به طور تجربی و دستی تنظیم کنیم چون وقتی دیش سرهم شود به خودی خود ال ان بی در کانون قرار می گیرد.
نکته دیگر آلیاژ استفاده شده در صفحه دیش است که جنس ورقه آن بسیار مقاوم است و در برابر آفتاب و سرماو باران و برف تغییر حالت نمی دهد و به هیچ عنوان تاب بر نمی دارد و دیگر اینکه اکثرا دیش های افست یا پایه زمینی دارند یا پایه دیواری که در هر ٢ مدل دیش بسیار محکم در سر جایش باقی می ماند و به مانند دیشهای معمولی نیاز به گچ و سنگ ندارد من خودم هر جا آفست نصب کردم کمتر شنیده ام که از تنظیم خارج شود و این خودش برای مشتری بسیار به صرفه است که با هر بادو طوفان مجبور نشود کلی پول بابت نصب مجدد به نصاب بدهد.
اما مهمترین نکته در قدرت دریافت سیگنال می باشد من خودم یک بار بر روی جهت هاتبرد با ٢ دیش آفست و معمولی تستی انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که با توجه به گرانتر بودن این نوع دیش ارزشش را دارد چون فرکانسهای ضعیف را به خوبی دریافت کردم که دیش معمولی قادر به دریافتش نبود و مهمتر اینکه در مناطقی که پارازیت شدید دارند اگر از آفست استفاده کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت که پاسخش در تفاوت کانون این ٢ نوع دیش است.
نکته آخر اینکه در مکانهایی که شما قادر نیستید دیش معمولی نصب کنید به راحتی می توان دیش آفست را حتی بر روی دیوار یا لبه بام نصب کنید که این نکته برای آپارتمانهای شلوغ بسیار کارآمد است.
حالا می پردازم به دیشهای معمولی:




توضیح زیادی در مورد این دیشها وجود ندارد زیرا خودتان بهتر می دانید تنها نکته مثبت این دیش زیاد بودن در دسترس بودن و بخصوص ارزان بودن و یک مقدار نصب آسانتر آن است و اگر احتمالا بریزند خونتون و دیشهاتون رو جمع کنند زیاد دلتون نمی سوزه. از همین مقایسه کوچک می توان به این نتیجه رسید که اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید بهترین کار استفاده از دیشهای آفست است و یک جوررایی وقتشه که دیش حلبی ها رو بیخیال بشیم به شخصه در اکثر سیستمهای مرکزی از آفست استفاده می کنم و بسیار هم راضی هستم .در حال حاضر شما با ۶٠-٧٠ هزار تومان می توانید این دیش را تهیه کنید که در بازار هم موجود است.
انشا الله در پستهای بعدی روش نصب دیش آفست را به طور کامل توضیح خواهم داد به امید موفقیت و شادکامی همه ایرانیان عزیز.
خدا نگهدار.فری ماهواره

هیچ نظری موجود نیست: