۱۳۸۷ تیر ۴, سه‌شنبه

دیش مخروطی یا لوله ای


با سلام:
امشب می خواهم در مورد محصولی صحبت بکنم که مدت زمانی است که وارد بازار شده و شاید در اینترنت هم مشاهده کردید. این محصول نوعی آنتن گیرنده است که به ظور عام بهش میگن دیش مخروطی یا لوله ای و دلیلش هم شباهت زیادش به لوله است.
به این عکس توجه کنید تا توضیح مختصری بدهم.


در ساخت این آنتن از تکنولوژی خیلی خاصی استفاده نشده و تقریبا از همان قانون عدسی ها که در دیشهای معمولی استفاده میشه در اینجا هم از همون پیروی میکنه اگر دقت کنید مقداری شبیه قیف می ماند و امواج پس از ورود از دهانه قیفی شکل در انتهای لوله متمرکز می شوند تا به ال ان بی برسند و...
البته این آنتن آنطور که فکر می کنید ١٠٠% جواب نداده و حالا حالاها جای کار داره به صورتی که مثلا روی جهت هاتبرد نمی توانید همان کانالهایی که با دیش ٩٠ میگیرید را دریافت کنید و تقریبا نصف کانالها را از دست می دهید ولی با توجه به اندازه و شکل ظاهرش بخصوص در ایران به درد می خورد. در حال حاضر در بازار اروپا این محصول تولید شده و حدود ١۴٠-١۵٠ یورو قیمت دارد.
اما تعدادی از دوستان و خود من به صورت امتحانی با ورق آلمینیومی این آنتن را ساخته ایم شما هم همانند عکسها با یک ورق به طول ٨۵ سانتیمتر و دهانه ورودی امواج به طول ٢۵ سانتیمتر می توانید نمونه تستی آن را بسازید فقط دقت کنید که شکل انتهای آن همانند شکل به طوری باشد که ال ان بی درون آن فیت شود و توسط یک گیره یو شکل بتوانید آن را روی یک لوله آنتن محکم پیچ کنید البته بعد از نصب این را هم بگویم نمونه دستی که من ساختم فقط توانستم 30-40 تا کانال قوی را در یافت کنم شما را نمی دانم البته هر چه لوله درازتر و دهانه گشاد تر باشد قدرت بهتر می شود حالا خودتان اگر دوست داشتید امتحان کنید.
به امید اینکه از مطلب فوق استفاده کرده باشید.خداحافظ.فری.
http://ferymahvareh.persianblog.ir/ http://ferymahvareh.tk/

۱ نظر:

coffe گفت...

salam aya shoma dish flat ya dish makhrooty baraye foroosh darid
uniqelight@yahoo.com