۱۳۸۷ خرداد ۲۰, دوشنبه

رفع پارازیت

سلام :

همانطور که می دانید در بسیاری از مناطق کشور به دلایل متفاوت امواج مزاحم می فرستند و این امواج در ساعت خاصی از روز اختلال ایجاد می کند که بیشتر از ساعت ۶-٧ تا ۵-۶ صبح فرداش ادامه داره. شاید در اینترنت به نکات زیادی درباره این موضوع برخوردید و امتحان هم کردید ولی یا اصلا جواب نگرفتید و یا اندکی تاثیر داشته. همینجا اعلام می کنم که هر کسی میگوید من ١٠٠% پارازیت رو میگیرم حرف مفت میزنه ولیکن میشود به طور خیلی موثری کمش کرد همینجا روش قوطی حلبی و طور سیمی و از این جور اراجیف را روشهایی بی فایده اعلام میکنم و توصیه میکنم وقت خود را دور نریزید.

اما خود من هر روشی که تا بحال به گوشتان خورده را امتحان کردم و از تعدادی از آنها که خرجی هم نداشته تقریبا جواب گرفته ام و حالا این نکات را به سمع و نظر شما میرسانم.

١- در هنگام اوج پارازیت کلیه قسمتهای بام را تست کنید و جایی را که کمترین پارازیت را داشت برای فیت کردن دیش انتخاب کنید.

٢- در زیر دیش یک عایق پلاستیکی و صاف قرار دهید به دلیل اینکه نصف امواج مزاحم از طریق زمین انتقال می یابد.

٣- از کابلهای ١ تکه وبدون پارگی و از جنس مناسب استفاده کنید و سعی کنید که کابلتان تا حد ممکن کمتر روی زمین ولو باشد و از روی هوا عبورش بدهید.

۴- سعی کنید دیش را در جایی قرار دهید که تا حد ممکن در یک طرفش یا دیوار باشد یا کولری یا... که از یک سمت حداقل پارازیت مسدود شود اگر هم که همچنین جایی ندارید که هیچ.

۵- مهمترین مسئله همین است زمانی که دیشتان را تنظیم می کنید و روی یک کانال نویز دار هستید اگر بهترین فرکانس دریافتی مثلا ٨٠% است میله بالایی دیش را اندکی تغییر دهید میدونم امکان داره قدرت سیگنال پایین بیاد مثلا بشه ۶۵% ولی در عین ناباوری می بینید که مقدار پارازیت کمتر میشه جدا از میله ساعت چرخش ال ان بی تغییر فاصله کانونی دیش توسط حرکت ال به بالا و پایین در داخل فیتورو.. در مورد پارازیت زیاد فکر قدرت بالا نباشید زیرا هر چه دیش دقیق تر باشد به مرکز و قلب پارازیت نزدیک تر می شوید.

۶- و نکته آخر اینکه سعی کنید از قطعات مرغوب با شدت نویز پایینتر استفاده کنید که مهمترین آن ال ان بی است که من در میان مارکهای متفاوت پریمیوم را پیشنهاد میکنم البته اصلیش رو.

در آخر این رو هم بگم که من در بسیاری مناطق از این روشها نتیجه گرفته ام و در جاهایی هم نه ولی بهترین حالت زمانی است که شرایط جوری باشد که همه نکات را اجرا کنیم و پیشنهاد آخر اگر در منزل بالکن دارید و شرایط قرار دادن دیش رو در اونجا دارید حتما دیش رو در بالکن نصب کنید چون به خودی خود پارازیتش بسیار کمتر از بام است بخصوص که هر چه سطحش پایینتر باشد بهتر و عالی تر است.

به امید شادی و سلامتی همه دوستان.یا حق.فری ماهواره


هیچ نظری موجود نیست: